Sunday, June 14, 2015

Kisah 011: 2015-06-11 - Dapat ruang parkir yang berdekatan.

BismillahirRahmaanirRahim.
11.06.2015 | Dapat ruang parkir yang berdekatan.
Aktiviti ini antara yang paling saya suka untuk B.A.D. Hasilnya memang awesome!
Pada 11.6.2015 (khamis), saya ada temujanji dengan Penerbit pada jam 2.30pm. Untuk penyerahan pruf manuskrip buku pertama saya.
Tuan Suami ajak solat zohor di Masjid Wilayah, Jalan Duta. Dari situ baru bertolak ke syarikat penerbitan yang bertempat di Kota Damansara.
Sekitar jam 1.50pm baru keluar dari perkarangan masjid.
Sampai di Dataran Sunway Kota Damansara adalah sekitar jam 2.20pm. Kawasan yang padat dan pada waktu sebegitu adalah sukar mencari parkir.
Dalam pada Tuan suami 'tawaf' cari parkir, saya B.A.D.
"Ya Allah Ya Fattah Ya Basith, bukakan jalan, lapangkan ruang, berikan kemudahan untuk kami dapat parkir depan bangunan syarikat penerbitan wahai Allah Ya Ra'uf. Sekarang sudah jam 2.25pm, aku tidak mahu jadi orang yang fasik, yang gagal menunaikan janji dan amanah masa. Bantu mudahkan urusan aku Ya Ro'uf. Dan lagi.... Aku malas jalan jauh-jauh. Tengahari ni panas! Ampunkan aku Ya 'Afuww."
Sejurus habis memohon, terus suami kata, "Hah. Kereta itu mahu keluar."
Saya menoleh ke kiri. Ya benar!
Kereta yang mahu keluar itu benar-benar parkirnya di hadapan bangunan syarikat penerbit!
Subhanallah.
Maka, saya dapat berjumpa penerbit pada masa yang dijanjikan. Khamis, 11.6.2015, jam 2.30pm.
Alhamdulillah.
Dan... yang lebih penting, tak payah jalan jauh-jauh....
Allahu Akhbar Kabira.
.
.
.
Haza tafadhol ArRabbi Rahiim.
(Nikmat ini adalah ehsan Tuhanku) 

Salam takzim.
-KakTiny-

No comments:

Post a Comment