Wednesday, January 14, 2015

Kisah 004: 2014-12-12 ~ Makan 'free' lagi.

Bismillah.

#‎KisahSuksesBAD - 12.12.2014 - Dapat makan free (lagi). 

Ragam mak buyung yang M.A.L.A.S M.A.S.A.K!

Subhanallah.

Rezeki 'mak buyung' Allah beri berganda-ganda. Apatah lagi dengan yakin kepada BAD. 

Sungguh, Allah permudahkan banyak urusan dan makbulkan banyak permintaan. 
Allahu Akhbar Kabira. 
Alhamdulillah.

Kelmarin. Boss kata mahu masuk pejabat selepas solat jumaat. 

Justeru itu, saya malas nak keluar makan tengahari. 

Usai solat zohor, perut terasa lapar!

Semasa mahu habiskan surah al-kahfi, semakin perut berkeroncong!

Hajat hati mahu turun ke cafe beli makanan. Elok sahaja habis bacaan dan kembali ke meja kerja untuk ambil dompet, Boss masuk! 

Aduhai.

Jam baru pukul 2.15pm.

Boss duduk di hadapan saya, membaca surat khabar sementara menanti tetamu yang ada temujanji jam 3.00 petang. 

Masa itu saya BAD. 

"Ya. Allah. Aku lapar sangat. Boss dah masuk. Tak apalah Ya Allah. Demi tugas, aku reda. Tapi, aku nak minta makan free malam ni. Tak mahu masak. Tak mahu bungkus. Takpelah kalau kena salin baju untuk keluar makan. Janji ada orang nak belanja makan. Boleh ye Ya Allah. Allah baik. Allah mesti kesian kat mak buyung ni. Aku tahu aku banyak meminta. Tapi, tolong Ya Allah. Makbulkan. Amin."

Jam 3.00pm, tetamu Boss sampai. Dan Boss masuk ke biliknya untuk mesyuarat. Saya teruskan kerja.

Kemudian, ada mesej whatsaap masuk. Daripada group family. 



Oh! Oh! Oh!

Kakak saya mahu belanja makan malam!

Dia minta pilih tempat. Bestnyaaaa!!!

Lagi menariknya - anak saudara saya yang masuk hospital pun sudah boleh keluar. Dan mereka turut serta untuk makan malam. 

Malam itu, kami dapat nikmati Western Food. Mak buyung dengan senang hati, tak perlu masak! Bawa perut sahaja! Makan free! hehehehe.




Menu mak buyung! hihihi.



Alhamdulillah. 

.
.........



.
Haza tafadhol ArRabbi Rahiim.
(Nikmat ini adalah ehsan Tuhanku) 

Salam takzim.
-KakTiny-

No comments:

Post a Comment